• Linguistische Treffen in Wrocław •

ISSN: 2084-3062 • e-ISSN: 2657-5647 • DOI: 10.23817/lingtreff • Współczynnik odrzuceń: 36% (2024)

Weniger ist mehr – Einige Reflexionen zur Vermittlung der Phraseme im DaF-Unterricht / Less means more – Reflections on the Traduction of Phraseological Expressions in Teaching German as a Foreign Language)

Grażyna Zenderowska-Korpus, Uniwersytet Śląski w Katowicach, Katowice (ORCID: 0000-0002-9581-7835)

DOI: 10.23817/lingtreff.18-26 (data publikacji online: 2020-11-30)

s. 361–371

Słowa kluczowe: phraseology, teaching German as a foreign language, short texts, phraseological competence

The topic of the article is a reflection on the possibilities of using short press texts in teaching foreign language phraseology. In the article, examples of exercises and tasks developing language skills and phraseological competence will be shown on the example of texts taken from German newspaper „Die Zeit“ (2012). The subject of the article meets the expectations of teachers as well as the postulates of phraseologists.

PDF

Teksty publikowane w czasopiśmie „Linguistische Treffen in Wrocław” są udostępniane w wolnym dostępie (Open Access) na podstawie licencji CC BY-SA.